Po loňské úspěšné premiéře proběhl letos již druhý ročník výtvarné on-line soutěžní přehlídky Čímtačára, jejímž organizátorem je stejnojmenný spolek z Berounska. Aktuálnímu ročníku vybrali pořadatelé téma Kouzlo a výtvarných prací zhotovených různými technikami, od dětských autorů různých věkových kategorií, se nakonec sešlo 3458, což je více než v loňském roce, který byl ještě poznamenán covidovými omezeními.
„Do letošního projektu se zapojilo celkem 385 škol, školských zařízení a výtvarných kroužků z celé republiky. Webovou on-line prezentaci všech zúčastněných mladých výtvarníku zhlédlo a v diváckém hodnocení odevzdalo jednomu z vybraných děl svůj hlas 18592 návštěvníků, což opět výrazně předčilo čísla z minulého roku,“ upřesňuje iniciátorka projektu Mgr.A Andrea Borovská.
Do soutěže se samozřejmě zapojily i desítky dětí z Berounska. Za zmínku jistě stojí třeba skutečnost, že Veronika Veleva (17 let), která dříve reprezentovala Beroun, se již nyní soutěže zúčastnila jako studentka pražské Střední uměleckoprůmyslové školy a se svým obrazem „Ze dna“ letos získala 2. místo v kategorii studentů středních škol s uměleckým zaměřením. Do zvláštních kategorií Čímtačáry se také zapojili výtvarníci s mentálním hendikepem nebo učitelé výtvarných oborů či dospělí amatérští výtvarníci.
Kromě Ceny veřejnosti, kterou získala práce s nejvyšším ohodnocením návštěvníků, všechny zaslané výtvory pečlivě posuzovala pětičlenná porota složená z profesionálních výtvarníků Romana Hudziece, Lucie Voráčkové, Miloše Vacíka, Yvone Baalbaki a Kláry Horové. Ta nakonec určila vítěze jednotlivých kategorií. S detailními výsledky letošního ročníku se mohou návštěvníci seznámit již nyní na webu www.cimtacara.cz, kde je také možné prohlédnout si archiv obrázků z minulého ročníku, řadit jednotlivá díla podle různých parametrů a načerpat tak cennou inspiraci třeba pro vlastní výtvarnou tvorbu.
Hlavním partnerem letošního ročníku byla společnost Davona. Soutěž také podpořilo Město Beroun. Projekt se uskutečnil pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.